Mechanik samochodowy

Wymiana wtryskiwaczy – nowe, używane czy regeneracja?

Każdy, kto boryka się z uszkodzonym układem wtryskowym, staje przed nie do końca oczywistym, wyborem. W zależności od stopnia jego eksploatacji, będziemy musieli zakupić nowy wtrysk, używany lub poddać regeneracji ten, który aktualnie posiadamy. Każdy z tych wariantów ma swoje unikalne cechy. Warto się zastanowić, przeczytać porady i skonsultować z zaufanym mechanikiem przed podjęciem decyzji.

Serwis pompy i naprawa wtryskiwaczy

Mechanik samochodowyCena zupełnie nowego wtryskiwacza wynosi od około kilkuset do kilku tysięcy złotych. W przypadku nieautoryzowanych serwisów nie możemy liczyć na gwarancję, że nowy wtryskiwacz będzie w 100% kompatybilny z pracą naszego silnika. Dlatego decydując się na nowy komponent, korzystajmy z usług autoryzowanej firmy, która daje gwarancję jakości. Warto pamiętać, że bardzo często taka usługa nie kończy się jedynie na wymianie wtryskiwaczy. Jedną z powszechnych przyczyn zużywania się wtrysków jest łuszczenie metalu z pompy wtryskowej. Kompleksowa naprawa obejmuje więc wymianę wtrysków, serwis pompy JCB, CAT lub innej, jaką posiadamy, oraz oczyszczenie zbiornika paliwowego. Tańszą alternatywą jest montaż działających wtrysków używanych. Nikt jednak nie da nam gwarancji, że będą one działały poprawnie. Nigdy bowiem nie wiemy, skąd pochodzą używane wtryskiwacze oraz jak długo i bardzo były eksploatowane. Mogą one pochodzić na przykład z aut powypadkowych przeznaczonych na złom.

Mechanik samochodowy„Używki” są szczególnie problematyczne w przypadku nowoczesnych systemów Common Rail, które są bardzo wyczulone na niekompatybilny wtrysk niskiej jakości. Montaż wadliwego wtryskiwacza będzie skutkował w tym przypadku wysokim spalaniem i jednocześnie słabą mocą. Wielu kierowców, którzy zdecydowali się na zakup używanych wtrysków, było zmuszonych do dodatkowych kosztów w postaci regeneracji świeżo nabytego komponentu. Warto więc rozważyć samą naprawę już posiadanego wtrysku. Dlaczego? Jeśli od kilku lub kilkunastu lat używamy tego samego zestawu wtryskiwaczy, wiemy najlepiej, jak bardzo są one eksploatowane i od ilu lat służą. Jeśli mamy pewność, że będą one dalej działać po dokonaniu regeneracji, to warto z tego skorzystać. Serwisanci rozłożą cały wtrysk na części i dokładnie sprawdzą każdą z nich. W ten sposób zlokalizują wszelkie usterki. Następnie poddadzą je czyszczeniu w myjce ultradźwiękowej i złożą z powrotem, montując nowe elementy w miejsce starych.

Przed zamontowaniem wtrysku w silniku mechanicy wymienią również uszczelnienia, które odpowiadają za stabilne utrzymanie go w środku. To najtańsze rozwiązanie, które pozwoli naprawić wszelkie usterki, wymienić uszkodzone części i odświeżyć całość, dając wtryskiwaczowi drugie życie.